Меню сайта

ДНУ ім. Олеся Гончара




І. Організація виховної діяльності школи

1. Визначення конкретних завдань виховної роботи школи, виходячи з нормативних документів Міністерства освіти і науки України з питань виховання учнівської молоді.

2. Реалізація основних принципів національного виховання:

  • єдності національного і загальнолюдського;
  • природо відповідності;
  • культуровідповідності;
  • демократизації;
  • гуманізації;
  • безперервності і наступності;
  • єдності навчання і вихованні;
  • диференціації та індивідуалізації виховного процесу; гармонізації родинного і суспільного виховання.

3. Планування виховної діяльності школи. Річний план виховної роботи школи, план роботи заступника директора з виховної роботи, педагога-організатора, класних керівників:

  • врахування при плануванні матеріалів діагностичних досліджень, рівня вихованості учнів, специфіки діяльності навчального закладу, актуальності поставлених завдань для даного навчального закладу;
  • чіткість та конкретність визначених завдань та шляхів їх реалізації;
  • спрямованість запланованих видів діяльності на розвиток організаторських умінь, ініціативності, творчості, самостійності мислення, дій учня;
  • оптимальність поєднання словесно-інформаційних та практичних видів діяльності;
  • забезпечення взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу;
  • координованість і єдність дій школи, сім'ї та громадськості, соціальних інститутів щодо виховання підростаючого покоління;
  • координованість всіх планів роботи.

 

ІІ. Рівень вихованості учнів:

  • свідоме ставлення учнів до навчання;
  • рівень сформованості моральних принципів;
  • гуманістичний характер відносин між учнями;
  • рівень духовної культури учнів та вільне формування ними власної світоглядної позиції (відповідно до вікових особливостей);
  • почуття поваги до батьків, свого родоводу, старших, історії рідного народу, краю;
  • етична культура учнів;
  • оптимально можливий для даного віку учнів рівень національної свідомості;
  • знання та дотримання учнями законів України;
  • рівень сформованості правової культури;
  • готовність учнів до господарської та трудової діяльності в умовах ринкових відносин;
  • фізичний розвиток та загартування юнаків і дівчат;
  • усвідомлення основних екологічних проблем регіону, сформованість особистої відповідальності за збереження і примноження природних багатств рідного краю;
  • участь учнів у естетичному оформленні шкільних приміщень;
  • зовнішній вигляд школи, порядок та чистота, дбайливе ставлення учнів до шкільного майна.

 

ІІІ. Забезпечення функціонування системи виховної роботи школи

1. Створення навчально-матеріальної бази.

2. Розподіл обов'язків між адміністрацією навчального закладу, вчителями щодо керівництва окремими ланками виховної роботи.

3. Робота гуртків, секцій, клубів, об'єднань за інтересами, осередків, факультативів.

4. Роль шкільної бібліотеки в організації виховного процесу.

5. Добір і розстановка кадрів класних керівників (загальна кількість, стаж роботи, урахування досвіду, чий досвід вивчається і поширюється).

6. Організація підвищення науково-педагогічного рівня класних керівників:

  • робота шкільного методичного об'єднання класних керівників;
  • відповідність плану вимогам Положення про методичну роботу;
  • актуальність проблеми, її зв'язок з проблемою школи;
  • застосування активних форм організації занять (ділові, сюжетно-рольові ігри, дискусії, „круглі столи", творчі зустрічі);
  • ознайомлення класних керівників з інструктивно-методичними та нормативними документами Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки облдержадміністрації, відділу освіти райдержадміністрації;
  • ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом з питань виховання;
  • наставництво, стажування молодих спеціалістів;
  • використання інших форм удосконалення психолого-педагогічних знань і умінь класних керівників (семінари-практикуми, психолого-педагогічні семінари, творчі групи, конкурси педагогічної майстерності, педагогічні читання, науково-практичні конференції, консультування тощо).

7. Традиції, ритуали школи.

8. Реалізація виховних можливостей навчальних дисциплін.

9. Актуальність і зміст масових заходів, рівень самостійності та активності школярів у їх підготовці та проведенні. Поєднання словесно-інформаційних та практичних методів.

10. Реалізація основних напрямів виховання:

  • виховання громадянина суверенної України;
  • формування національної свідомості і наукового світогляду;
  • створення високоморальних і гуманістичних відносин в учнівських колективах;
  • формування основ художньо-естетичної освіченості та вихованості;
  • робота з формування здорового способу життя, розвитку фізичних здібностей особистості;
  • формування екологічної культури школярів, залучення їх до активної природоохоронної діяльності;
  • виховання правової культури в учнів;
  • робота з важковиховуваними дітьми;
  • система профілактики правопорушень;
  • сприяння родинно-сімейному вихованню;
  • створення умов для самореалізації особистості.

11. Рівень учнівського самоврядування. Залучення учнів до громадської діяльності (охоплення дорученнями). Надання допомоги органам учнівського самоврядування з боку педагогічного колективу.

12. Діяльність дитячих та молодіжних об'єднань та організацій. Роль педагогічного колективу у наданні їм допомоги. Участь школярів у волонтерському русі.

13. Зв'язок з позашкільними установами, осередками культури.

14. Об'єднання зусиль школи, сім'ї, громадськості у вихованні підростаючого покоління:

  • забезпечення єдності вимог до школярів з боку школи та сім'ї;
  • робота з педагогічної просвіти батьківської громадськості (батьківські збори, батьківський лекторій);
  • нетрадиційні форми роботи з батьками;
  • роль школи, піклувальної ради у вирішенні проблем організації навчально-виховного процесу;
  • співпраця з органами місцевого самоврядування, службою у справах сім'ї та молоді, відділом соціальних служб для молоді, службою у справах неповнолітніх, відділом внутрішніх справ, санітарно-епідеміологічною службою тощо.

 

IV. Контроль за станом виховної роботи

Оперативність та дієвість системи контролю за станом виховної роботи школи:

  • обговорення проблем організації виховної роботи на засіданнях педагогічної ради (глибина вивчення, аналіз прийнятих рішень та якість їх виконання);
  • накази з питань організації виховного процесу;
  • узгодженість дій директора, заступника директора з виховної роботи, педагога-організатора;
  • якісний аналіз відвіданих та проаналізованих заходів з боку адміністрації школи;
  • вивчення досвіду роботи класних керівників;
  • форми і методи визначення рівня вихованості учнів, соціально-педагогічних умові діяльності школи;
  • роль і місце заступника директора школи з виховної роботи та педагога-організатора в організації виховної роботи школи.

Профиль

Національна дитяча гаряча лінія


1 2 3 ... 35 36 »

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее

Оздоровчий літній табір "Сонячний берег"

 
Подробнее