Середня загальноосвітня школа № 43 Дніпровської міської ради |
Меню сайта![]() Архив записей
|
18 серпня 2015 р. в межах щорічних обласних серпневих педагогічних читань відбувся обласний науково-методичний семінар «Інноваційний досвід шкіл випереджаючої освіти для сталого розвитку: моделі та кращі практики» за участю семінарі директорів, заступників директорів, завідувачів ДНЗ, інших педагогічних працівників навчальних закладів області, які брали участь у Всеукраїнському проекті за темою: «Формування механізмів трансформації регіональної системи освіти на основі принципів випереджаючої освіти для сталого розвитку». План Тема: «Інноваційний досвід шкіл випереджаючої освіти для сталого розвитку: моделі та кращі практики». Мета семінару: підвести підсумки проекту, визначити основні його здобутки, обмінятися досвідом щодо особливостей впровадження кращих моделей школи випереджаючої освіти, а також кращих практик освіти для сталого розвитку, проблем та перспектив подальшої реалізації проекту. Учасники науково-методичного семінару: директори, заступники директорів та педагогічні працівники навчальних закладів області, що приймали участь у Всеукраїнському проекті за темою: «Формування механізмів трансформації регіональної системи освіти на основі принципів випереджаючої освіти для сталого розвитку». Керівник: Висоцька О.Є., декан факультету відритої освіти ДОІППО, докт. філос. н., доцент. Регламент роботи:
Рекомендації
Основними механізмами трансформації регіональної системи освіти на основі принципів випереджаючої освіти для сталого розвитку визначено нарощування: - управлінського ресурсу шляхом переходу до управління освітою на засадах сталого розвитку, переорієнтації регіональної системи освіти на потреби споживачів освітніх послуг на основі європейських стандартів; - технологічного ресурсу через упровадження сучасних технологій освітньої діяльності, зокрема, у сфері використання ІКТ та Інтернет-простору для реалізації освіти для сталого розвитку та забезпечення європейських стандартів освітньої діяльності; - ресурсу саморозвитку за рахунок розширення самоврядних можливостей складових регіональної системи освіти, передусім створення передумов для ініціатив на рівні навчальних закладів у галузі європейської освіти та освіти для сталого розвитку. - особистісного ресурсу шляхом оптимізації умов діяльності всіх учасників освітнього процесу, формування їх нових компетенцій та здатностей, зокрема, компетентності в інтересах сталого розвитку, формування механізмів стимулювання до креативності та інновацій, формування цінностей та моделей поведінки, що відповідають потребам сталого розвитку. Подальше впровадження засад випереджаючої освіти передбачає перехід до моделі такої освіти, що заснована на цілісному підході до людини, суспільства і природи, єдності сучасного наукового знання та соціальної практики, пріоритеті гуманістичних ціннісно-світоглядних настанов. В межах випереджаючої освіти для сталого розвитку необхідно розвивати інтегративно-діяльнісні форми педагогічної практики, які поєднують такі напрямки як екологічна та економічна освіта в інтересах сталого розвитку, медіа-освіта, соціальне партнерство, здоров’язбережувальні та здоров’ярозвивальні технології. Комплексне поєднання різних форм роботи дозволяє розробити систему неперервної освіти для сталого розвитку, подальше інтегрування її змісту у навчально-виховний процес, підвищити рівень обізнаності у питаннях сталого розвитку, змінити світогляд та характер поведінки всіх учасників експерименту у бік сталого розвитку. Загальним результатом дослідно-експериментальної роботи за проектом «Випереджаюча освіта для сталого розвитку є: - створення та цілісна апробація організаційно-функціональних та змістовних аспектів (механізмів) переходу регіональної системи освіти на засади випереджаючої освіти для сталого розвитку; - забезпечення оптимального впливу принципів сталості у навчанні на особистість педагога й учня в ході їхньої творчої співпраці в процесі запровадження «наскрізного навчання» та авторських програм, здійснення виховних заходів як системи неперервної освіти для сталого розвитку; - ціннісно-змістове оновлення навчально-виховного процесу та процесів освітньої комунікації на основі упровадження цінностей та змісту європейської освіти, розробки спеціалізованих курсів з європейської освіти та освіти для сталого розвитку; - удосконалення системи професійної підготовки і перепідготовки педагогів та освітянських управлінців, реалізація спеціалізованих програм підготовки фахівців з європейської освіти, організації європейських обмінів та європейських клубів, освіти для сталого розвитку; - переведення регіональної системи освіти на модель інноваційного розвитку з використанням експериментальних науково-дослідних проектів у галузі випереджаючої освіти для сталого розвитку, європейської освіти. Важливим сьогодні є вихід проблематики випереджаючої освіти для сталого розвитку за межи діяльності експериментальних навчальних закладів, їх широке застосування у шкільній та позашкільній практиці. Необхідним є подальше стимулювання розвитку системи інноваційної освітньої діяльності за методикою «наскрізного навчання» освіти для сталого розвитку; формування у дітей та молоді, батьків та педагогів шанобливого ставлення до навколишнього світу, екологічної та соціальної відповідальності, культури стійкого споживання, медіакультури, гендерної культури, культури соціального партнерства. 20 квітня 2016 р. на базі КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» відбулася всеукраїнська науково-практична конференція «Освітні стратегії розвитку духовної та світоглядної культури особистості громадянського суспільства». Організатори конференції: кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» та кафедра філософії освіти КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». На конференції запланована робота секцій за наступними напрямками: Методологія та технології сучасного філософського пізнання. Теоретико-методологічні засади духовно-ціннісної освіти та виховання. Світоглядні цінності особистості у громадянському суспільстві. Духовні цінності як основа національно-патріотичного виховання. Складові духовного здоров’я: освітянський аспект. Формування компетентностей особистості засобами випереджаючої освіти для сталого розвитку. Також заплановане проведення «круглого столу» «Формування компетентностей особистості засобами випереджаючої освіти для сталого розвитку». До участі у конференції запрошувались науково-педагогічні та педагогічні працівники вищих навчальних закладів, закладів післядипломної освіти, студенти, аспіранти, методисти управлінь, відділів освіти, керівні кадри та вчителі експериментальних навчальних закладів, що працюють за програмами «Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес» та «Створення системи розвитку аксіосфери особистості на засадах традиційних духовних цінностей», педагогічні працівники інших навчальних закладів. Адреса оргкомітету: 49010, м. Дніпро, вул. Володимира Антоновича 70, каб. 205, 313 або З питань конференції звертатися до: В Одесі: Атаманюк Зоя Миколаївна (тел. 0633792910) Балашенко Інна Валеріївна (тел. 0677145133) У Дніпрі: Висоцька Ольга Євгенівна (тел. 0994456334) Лисоколенко Тетяна Володимирівна (тел. 0663107036) Заявку подавати за адресою: e-mail у Дніпрі: kafedraviposvitu@gmail.com |
![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|