Середня загальноосвітня школа № 43 Дніпровської міської ради |
Меню сайта![]() Архив записей
|
Завдання з хімії
13.04. – 17.04.2020 року. Тема: Солі. Фізичні властивості. Поширеність і застосування. І. Повторення. - Фізичні властивості солей обумовлюють йонні кристалічні гратки, які мають більшість солей (див. параграф №17 с.64). Солі-тверді, мають різну розчинність у воді(користуємося таблицею розчинності), мають високі температури плавлення, часто не мають запаху. - Вчимося складати формули солей - https://www.youtube.com/watch?v=Xmd54UkhSB8 - поширення солей у природі ,використання солей. Передивитись відео - https://www.youtube.com/watch?v=csyu_YZGv6M ; - Повторити параграф № 31. ІІ.Завдання для самоконтролю: 1.Скласти формули солей - натрій хлориду, кальцій карбонату, барій сульфату, купрум(ІІ) хлориду, ферум(ІІІ) нітрату, арґентум нітрату, натрій карбонату, кальцій ортофосфату. 2. Дати назви солям - BaSO4, CaCO3, AgCl, Ca3(PO4)2, CuSO4, Fe3(PO4)2; 3. Написати рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення речовин: Ba---BaO---Ba(OH)2---BaCL2 ; 4.Визначте масові частки хім. елементів у сульфатній кислоті. 5. Який об’єм водню(н.у.) виділиться під час взаємодії алюмінію з розчином сульфатної кислоти масою 19,6 грам? 2 Al + 3 H2SO4 ---- Al2(SO4)3 + 3 H2 ; Відомо H2SO4 - підкреслюємо однією рисочкою, невідомо об’єм водню – підкреслюємо двома рисочками; визначаємо молі необхідних для пропорції речовин-це коефіцієнти, складаємо пропорцію з молей кислоти і водню. Ми такі задачі вирішували. Жду ваших відповідей. 13.04.-17.04.2020 року. Тема: Солі.Склад і назви солей, їх фізичні властивості. І. Повторення вивченого: а.повторимо користування рядом активності металів, складання рівнянь, що відображають хімічні властивості кислот; https://drive.google.com/file/d/15oXPBXg8CIg2mJAQ2Kwe9necn7YXDLPy/view?usp=sharing; Головне конспектуємо в робочий зошит з хімії, виконуємо в зошитах завдання, які дають. б.повторимо складання формул солей, назви до них; https://drive.google.com/file/d/18QCeFTLhLUa2ZsYgH5fE2LvEal9oi6vx/view?usp=sharing; ІІ. Домашнє завдання по нашому підручнику: повторити параграф № 29; 31; Вирішить задачу (повторіть параграф 26 - розрахунки за рівняннями хімічних реакцій): Обчисліть об’єм водню , що виділився при взаємодії 7,8 гр. цинку з хлридною кислотою Zn + 2 HCl --- ZnCl2 + H2 ; Готуємось до самостійної роботи. Хімія 06.04.-10.04.2020 року. Тема: Солі. Склад та назви солей. Фізичні властивості солей. І.Опрацювати параграф 31 ; Законспектувати у робочий зошит з хімії головні визначення, правила, наведені хімічні реакції. Зошити буду перевіряти, як завжди, так і роботу на карантині. Подивитись відео для поширення та уточнення знань https://www.youtube.com/watch?v=Lob2B9J2_oQ ; https://www.youtube.com/watch?v=tAmWONTskLA ; 2. Виконати завдання для самоконтролю № 1,2,3 на сторінці 119. 3. Перевірте попереднє завдання, якщо у вас є помилка, то треба виправити: А. Zn---ZnO---Zn(NO3)2---Zn(OH)2--- Na2ZnO2; 2Zn + O2 -- 2ZnO; ZnO + 2HNO3 – Zn(NO3)2 + H2O; https://www.youtube.com/watch?v=tAmWONTskLA Zn(NO3)2 + 2NaOH ---Zn(OH)2 + 2NaNO3; Zn(OH)2 + 2NaOH ---Na2ZnO2 + 2H2O; Б. Al --- Al2O3 --- AlCl3 --- Al(OH)3 --- Na3[Al (OH)6] 4 Al + O2 ---2 Al2O3 Al2O3 + 6HCl --- 2AlCl3 + 3 H2O AlCl3 + 3NaOH --- AL(OH)3 + 3NaCl Al(OH)3 + 3NaOH --- Na3[Al(OH)6] - взаємодія з лугами в розчинах. Завдання з хімії на період карантину з 06.04.- 10.04.2020 року. Тема: Амфотерні гідроксиди й оксиди. Розповідь вчителя Світ, що нас оточує, наповнений хімією. І чим більше ви занурюєтесь у цей дивовижний світ, тим дивовижніші факти ви пізнаєте. Хімія служила і служить людині, тісно пов’язана з іншими науками, знаходить порядок у хаосі, що нас оточує. Ви повинні засвоїти не тільки основи знань хімії, а й уміти застосувати набуті знання на практиці. 1.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=pwyg9nqoJfw 2. Опрацювати параграф №30; № 1-3 с.116. Висновки законспектувати а робочих зошитах з хімії. 3. В робочих зошитах здійснити перетворення: Al --- Al2O3 ---AlCl3 --- Al(OH)3 --- Na3[Al(OH)6] ; Zn --- ZnO --- ZnCl2 --- Zn(OH)2 --- Na2ZnO2 ; Відповіді відправляти на мою пошту. Завдання з хімії на період карантину з 30.03. – 03.04.2020 року. Тема: Основи. І. Повторення вивченого. 1.Запишіть назву речовини: ( записи вести у робочому зошиті з хімії) Магній оксид- Натрій оксид- Сульфур (ІУ) оксид- Ферум(ІІІ) оксид- 2.Визначити масу вищого оксиду фосфору(Р2О5),якщо кількість речовини його дорівнює 1,5 моль? 3. Виписати окремо оксиди: CaO , SO2 , ZnO , FeO , CO2, SnO 1. Основні оксиди --- 2. Кислотні оксиди --- 3. Амфотерні оксиди --- ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності: Загадка Подвійну назву вони мають, Розчинні у воді бувають, На шкіру втраплять – смійся , плач, Відчуєш зразу вплив –ОН. Не про молочні ріки й береги, Вели ми мову про ( луги). Підказка: з цими речовинами ми зустрічались при вивченні хімічних властивостей води, а саме при взаємодії води з активними металами і оксидами активних металів. ІУ. Пояснення нового матеріалу. Основи- це складні речовини, в яких атоми металу сполучені з однією або кількома гідроксильними групами. Загальна формула основ: П І Ме(ОН)п , де Ме – позначення металів, п-валентність металу. Формули основ: NaOH, Ca(OH)2 , Al(OH)3, Mg(OH)2 , Fe(OH)3. Назви основ складаються шляхом використання двох слів: Перше-назва металу, друге-«гідроксид». Щоб скласти формулу за назвою, спочатку пишуть знак металу,а потім гідроксильну групу і складають формулу за валентністю: Магній гідроксид – Mg(OH)2 Ферум (ІІІ )гідроксид – Fe(OH)3 Індивідуальне завдання. -Написати формули речовин: літій гідроксиду, барій гідроксиду, нікель (ІІ) гідроксиду, хром(ІІІ) гідроксиду, калій гідроксиду, алюміній гідроксиду. -Написати назви основ відповідно до формули речовини: Zn(OH)2 , NaOH , Ba(OH)2 , Cu(OH)2 , Ca(OH)2 , KOH -самоперевірка Класифікація гідроксидів: - в залежності від розчинності у воді -- 1.Розчинні у воді або луги (KOH, Ba(OH)2) ; 2.Нерозчинні у воді або основи (Cu(OH)2, Fe(OH)2). Фізичні властивості гідроксидів --- За нормальних умов усі луги- тверді речовини білого кольору, милкі на дотик, роз’їдають шкіру, тканини, папір, не мають запаху; Нерозчинні основи- тверді,кристалічні речовини, різного кольору, не милкі, не мають запаху. Користуючись таблицею розчинності наведіть формули і назви розчинних і нерозчинних гідроксидів. -В залежності від від кількості гідроксильних груп у складі молекули основи – 1.Одноосновні (NaOH , KOH ) ; 2.Двоосновні ( Ca(OH)2 , Ba(OH)2 ) ; 3.Триосновні ( Fe(OH)3 ,Al(OH)3 ) ; Користуючись таблицею розчинності, наведіть формули і назви одноосновних, двоосновних, триосновних гідроксидів. Хімічні властивості гідроксидів. 1.Демонстрація досліду – дія індикаторів на основи. 2. Демонстрація досліду –реакції нейтралізації-реакції між основами і кислотами. 3. Демонстрація реакції взаємодії основ з кислотними оксидами ( з вапняною водою). 4. Демонстрація досліду – реакції розкладання нерозчинної основи під час нагрівання. Самостійна робота. 1.Скласти формули основ, утворених металами : літієм, магнієм, ферумом(ІІІ), купрумом(ІІ), алюмінієм, цинком, калієм. 2.Визначити ,де більша масова частка купруму: у гідроксиді купруму (І) чи у оксиді купруму (ІІ)? 3.Визначити об’єм водню (н.у.),що визначиться, якщо подіяти водою на 4,6 г натрію ? 2Na +2 H2O --- 2 NaOH + H2; Робота з підручником: опрацювати параграф 27; №1-8 стор.107 https://drive.google.com/open?id=1sE1jPULSKiFiJmZ9qIOxwi1YkSsTIgEa Завдання надсилати на вайбер вчителя! Завдання учням з хімії 16.03-20.03.р. 1.Оформити груповий проект-презентацію на тему «Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров я людини» 2.Опрацювати вищезазначену інформацію та підготувати запитання за цією темою для обговорення їх на уроці. 3.Для виконання вищезазначених завдань рекомендую використовувати підручник,додаткову літературу,Інтернет. Тема: Кислоти. Навчально-освітня мета: узагальнити і розширити уявлення про хімічні властивості кислот, дією кислот на індикатори, взаємодію з металами,основами,солями слабких кислот; навчити на практиці використовувати ряд активності металів та складати рівняння хімічних реакцій,знати суть реакцій заміщення , обміну та нейтралізації. Дотримуватись правил техніки безпеки під час роботи з кислотами,уважно ставитися до свого здоров я. Презентація нового матеріалу. 1.Правила поводження при роботі з кислотами! (У разі потрапляння кислоти на шкіру треба негайно змити її холодною проточною водою до зникнення печії; потім промити 2-відсотковим розчином питної соди та звернутися до медпункту). 2.Розповідь вчителя . - Кислоти діють на індикатори. Демонстрація дослідів дії розчинів кислот на індикатори (відеоролик). Висновок записати в зошит. -Кислоти взаємодіють із металами. Демонстрація дослідів взаємодії хлоридної кислоти з цинком, магнієм, міддю –реакцій заміщення. Реакції записати в зошит. Демонстрація ряду активності металів (підручник- сторінка 111),знайомство з одним з основоположників фізичної хімії, який відкрив витискувальний ряд металів-Бекетовим М.М. Демонстрація відео, яке показує метали, розташовані в порядку зменшення їх активності. Метали, що стоять ліворуч від водню, здатні витісняти його з кислоти, а ті,які стоять праворуч від водню – ні. Висновок записати в зошит. -Кислоти взаємодіють з основними оксидами. Демонстрація досліду взаємодії хлоридної кислоти з купрум(ІІ) оксид – реакції обміну. Практичне використання ряду активності металів при складанні хімічних реакцій під час виконання вправи №3 сторінка113. Виконати в зошиті. -Кислоти взаємодіють з основами , утворюючи сіль і воду,тобто вступають у реакції нейтралізації: NaOH + HCL = NaCL +H2O; Записати в зошит. 3.Рішення задач з використанням ряду активності металів: Скласти хімічні рівняння можливих хімічних реакцій хлоридної кислоти з Цинком,Ферумом, Магнієм,Меркурієм, Платиною. 4. Вкажіть ряд кислот,у якому наведено тільки оксигеновмісні кислоти, запишіть відповідь формулами кислот: а.сульфатна,нітратна,ортофосфатна; б.хлоридна,сульфідна,силікатна; в.нітратна,хлорид на,карбонатна. 5. Укажіть речовини, які взаємодіють з хлоридною кислотою, запишіть відповідне рівняння реакції: а. SO2 б. MgO в. NO г. BaO 6.Закінчити хімічні рівняння реакцій: а. калій оксид + сульфатна кислота---- б. ферум(ІІ) гідроксид + хлоридна кислота---- в. натрій гідроксид + хлоридна кислота---- фото своїх робіт, прохання, відправляти на пошту kashtanova.o.viktorivna@gmail.com https://drive.google.com/open?id=1A0OvaVfAp8XSXDyN-5I1eAtOaZFw8FJg https://drive.google.com/open?id=1vlC_Wspc6XWJ60qh1F9ZfJFoJ5pOe585 https://drive.google.com/open?id=1UaFIH7l8TPex3pnye9F8xwE6RofT8Qug https://drive.google.com/open?id=1Ze6wFAonkUsOoSlG65AJ3Oz8MWXP-Aja https://drive.google.com/open?id=1v6L4YgAutTvbfrSRATFMxOBRdMkzHjfr https://drive.google.com/open?id=1v6L4YgAutTvbfrSRATFMxOBRdMkzHjfr https://drive.google.com/open?id=1v6L4YgAutTvbfrSRATFMxOBRdMkzHjfr |
![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|