Меню сайта

ДНУ ім. Олеся Гончара
Тема уроку: « Розмноження і розвиток людини»
1 Прочитати параграф 55, 56,57.58
2 Ознайомитися зі матеріалом
https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-dlya-8-klasu-na-temu-rozmnozhennya-ta-rozvitok-lyudini-91893.html
https://www.youtube.com/watch?v=JqpJj-R1zII
3 Виконати тест https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSekWJ_sO5Zv6RjFJeFJjDUNhA2CTDuDGJi9cvpzdA73YzIgBw/viewform?usp=sf_link
18-22.05.2020
 Тема уроку « Імунітет»

1 Прочитати параграф 51,52  Переписати таблицю на стр 184-185, або таблицю з 3 слайду першої презентації
2 Ознайомитися зі матеріалом   https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-imunitet-111441.html
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-imunna-sistema-ta-imunitet-136427.html
3 Виконати тест https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSefuJZtuEreMqlzPdsE4tEMKoK72bPF-m2THXx29YlmdRMh0A/viewform?usp=sf_link
12-15.05.2020
Тема уроку: «Залози внутрішньої та змішаної секреції»

1 прочитати параграф 51,52.
 Переписати в зошит таблицю стр 177 ( хто був відсутній на онлайн-уроке)
2 Ознайомитися зі матеріалом https://naurok.com.ua/prezentaciya-zalozi-vnutrishno-sekreci-gormoni-10433.html
https://www.youtube.com/watch?v=qkit9HVe6Ws
3 Виконати тест  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeV-agw4Ua_uEEvaXZStwNdSyi4SwbRTK7tY7rB3v8vQk-L8A/viewform?usp=sf_link
04-08.05.2020

Тема уроку: «Гомеостаз і регуляція функцій»
1 Прочитати параграфи 49,50,51
2 Переписати в зошит таблицю на стр 175 і 177
3 Ознайомитися зі матеріалом https://www.youtube.com/watch?v=SYgPwfEt2xs  виписати в зошит матеріал починаючи зі  19.15 хвилини
4 Виконати тест https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe3v0I5u6Hn4Xau8hMTpRq4tctJEWlQe1k50Y8wWZIjvxeoVA/viewform?usp=sf_link
27-30.04.2020
Мислення, св
і
домість. Сон. Біоритми

1 Прочитати параграф 47,48
2 Ознайомитися зі матеріалом
https://naurok.com.ua/prezentaciya-mislennya-ta-svidomist-172253.html
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-son-bioritmi-165555.html
https://www.youtube.com/watch?v=0sbfpmGvG8M
3 Виконати тест   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScdYsH9N7Q5MxZqJwyzZTcusSNg7XRT1ScWVGNkR1JTFpoEfw/viewform?usp=sf_link
21-24.04.2020
Тема уроку: « Пам'ять»

1 Прочитати параграф   46
2 Ознайомитися з матеріалом  http://www.myshared.ru/slide/846327/
http://www.myshared.ru/slide/262499/
3 Виконати тест https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScltDTjsDJD3BOWkMw55RMeQsjK_fxZCBod4v8y_KiPEpsEbA/viewform?usp=sf_link
13-17.04.2020
Тема уроку: «Інстинкти. Мова. Мислення. Свідомість.»

1 Прочитати параграф  45,46 (до розділу Пам'ять ), 47
2 Ознайомитися с матеріалом   http://www.myshared.ru/slide/1361001/
http://www.myshared.ru/slide/1130330/ зробити конспект слайду 15,16
3 Цікаві факти про організм людини.
https://www.youtube.com/watch?v=jePyncSftX4&feature=share
4 Виконати тест   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdmTpwUkrr2xi5gAN9dNVJRMiDQPpQUuyDsa_Ob_r-6nhOSfQ/viewform?usp=sf_link
06-10.04.2020

Тема уроку: «Поняття про вищу нервову систему. Умовні та безумовні рефлекси.»
1 Прочитати параграф 43,44
2 Ознайомитися зі матеріалом 
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-visa-nervova-dialnist-ludini-227634.html
https://www.youtube.com/watch?v=s07WmqY_nr4
3 Ознайомитися зі матеріалом
https://ppt-online.org/237459
4  Дослідницький практикум «Визначення типу темпераменту», за допомогою підручника стр 222
5 Виконати тест  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYhfpCVupTL4EerjL2qjZxpumxaqGF3PFPm-rF0tzefiiqfw/viewform?usp=sf_link
30.03-03.04.2020
  Тема уроку; «Вегетативна нервова система. Профілактика захворювань.»

1 Ознайомитися зі матеріалом
Соматична й вегетативна ( автономна)  нервова система.
 Згідно з уявленнями французького фізіолога М. Біта (початок ХІХ століття) функції тваринного організму поділяли на дві групи: тваринні (анімальні, соматичні) і вегетативні (рослинні). Перші включали рухові реакції скелетних м’язів і сприйняття зовнішніх подразників, другі — решту функцій тіла: живлення, ріст, розмноження і т. п. Відповідно до цього було встановлено фізіологічний принцип поділу нервової системи на соматичну і вегетативну (від латин. vegetativus — рослинний).
Таким чином, термін «вегетативна нервова система» існує майже два століття, а її виділення, безумовно, стимулювало і клінічні, і фізіологічні, і біохімічні підходи до вивчення особливостей і закономірностей функціонування як соматичної, так і вегетативної систем. Необхідно зазначити, що термін «вегетативна нервова система» влаштовував не всіх учених, у зв’язку із чим було розпочато численні спроби до його покращення. За результатами своїх досліджень англійський фізіолог Д. Ленглі цю частину нервової системи назвав «автономною нервовою системою», підкресливши при цьому її великий ступінь незалежності від ЦНС.
 Соматична нервова система, яка збирає інформацію від органів чуттів та посилає її до ЦНС, потім передає сигнали від неї до скелетних м’язів. Вона відповідає за регуляцію поведінки в зовнішньому середовищі й за процеси руху, так як іннервує скелетні м’язи, м’язи обличчя, язика, глотки, гортань, також тулуба, кінцівок, шкіру.
Розповідь про вегетативну нервову систему, яка іннервує внутрішні органи, залози, гладенькі м’язи органів і шкіри, судини, серце та регулює обмінні процеси в тканинах. Центри вегетативної нервової системи розташовані в сірій речовині середнього, довгастого та спинного мозку, а периферична її частина утворена вегетативними нервами, що виходять із головного та спинного мозку, гілками й нервовими волокнами, вегетативними сплетіннями та їхніми вузлами, що лежать попереду хребта і поруч з хребтом, а також розташованими поблизу великих судин біля органів.
Автономна нервова система поділяється на дві частини – симпатичну і парасимпатичну.
Бесіда про чинники, які можуть впливати на роботу нервової системи: фізичні чинники, хімічні чинники, стреси, непосильні психічні та фізичні навантаження, травматичні чинники та, звичайно, спадкові.
Для нормального існування організму необхідне збереження цілісності всіх відділів ЦНС і периферичної нервової системи, їхня узгоджена спільна робота.
Діяльність нервових центрів може порушуватися через нестачу кисню, під дією отруйних речовин, що потрапили в кров…

Більшість органів іннервується одночасно як симпатичною, так і парасимпатичною нервовою системою, однак вони діють на один і той самий орган протилежно. Наприклад, симпатична нервова система збільшує ритм і силу скорочень серця, звужує судини і підвищує їхній тонус, уповільнює перистальтику кишок; парасимпатична — навпаки, уповільнює ритм і зменшує силу скорочень серця, розширює судини і знижує тиск у них, прискорює перистальтику кишок.
2 Зробити конспект по матеріалу
https://naurok.com.ua/prezentaciya-dlya-8-go-klasu-budova-nervovo-sistemi-centralna-i-periferichna-nervova-sistema-lyudini-9734.html
3 Таблицю переписати в зошит
Вплив автономної нервової системи на діяльність деяких органів
Органи Автономна нервова система
симпатичний відділ (стан — ви злякалися) парасимпатичний відділ (стан — ви заспокоїлися)
Серце Прискорює і підсилює його скорочення Уповільнює його скорочення
Кровоносні судини Звужує Розширює (у певних органах)
Кров’яний тиск Підвищує Знижує
Дихання Прискорює Уповільнює
Зіниці ока Розширює Звужує
Залози: слинні, травні шлунка і кишечнику Зменшує виділення слини і травного соку Збільшує виділення слини і травного соку
Рухова активність шлунка і кишечнику Уповільнює Прискорює
Шкіра Посилює потовиділення Не діє
 
Загалом симпатична нервова система забезпечує витрачання енергії, а парасимпатична — відновлення її запасів в організмі.

Таким чином, дії соматичної нервової системи підконтрольні людській свідомості, тому людина може усвідомлено давати команди скелетним м’язам.
Автономна нервова система забезпечує гомеостаз, координує й регулює діяльність внутрішніх органів, обмін речовин. Вона не перебуває під безпосереднім контролем свідомості, її функція регулюється вищими відділами мозку.


Поміркуйте !!!
1.     Поясніть вислів Гіппократа «Людське тіло є лікарем своїх недуг».?
2.     Доведіть роль вегетативної нервової системи у регуляції роботи внутрішніх органів залежно від фізичного навантаження. Виміряйте артеріальний тиск, ЧСС та частоту дихання у стані спокою та після 20 присідань. Як змінились величини після навантаження та відпочинку? Чим це зумовлено? Який показник швидше повертається до норми: кров’яний тиск, частота дихання чи серцебиття? Поясніть чому.
Перевірка знань:      Які відділи нервової системи охоплює соматична нервова система? (Соматична охоплює ті відділи центральної й периферичної нервової системи, які іннервують скелетні м’язи та органи чуття.)
• Що належить до автономної нервової системи? (До автономної нервової системи належать відділи головного мозку і нерви з їхніми розгалуженнями, які іннервують переважно внутрішні органи: серце, судини, залози внутрішньої секреції та ін.)
• Чому автономну нервову систему називають мимовільною? (Функції, які вона регулює, не можуть бути довільно підсилені або послаблені.)

4 Виконати тести
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSekQolBAMfRRglXeD-bw4ss0IyoaMNEBUPo2nl0MktLPpqE8g/viewform?usp=sf_link
5 Шкідливий вплив алкоголю і наркотиків на нервову систему
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-negativniy-vpliv-alkogolyu-i-kurinnya-na-zdorov-ya-lyudini-128848.html


16-20.03.2020
Тема уроку: « Будова
і функції головного мозку. Кора головного мозку».
  1. Прочитати параграф
Кора головного мозку. Структура і функції.

Пригадайте як ускладнювався розвиток півкуль головного мозку у хребетних тварин.
Навчіться характеризувати будову і функції мозку.
Запам'ятайте такі ключові поняття і терміни: великі півкулі головного мозку, кора.

Яка будова кінцевого мозку та яке його значення?

Кінцевий мозок контролює функції всієї нервової системи і насамперед складні форми поведінки, що забезпечують пристосування організму до змін умов довкілля. Він складається з двох півкуль (правої і лівої), з'єднаних мозолистим тілом. Цей утвір побудований з нервових волокон, які забезпечують зв'язок і взаємоузгоджену роботу лівої і правої півкуль. Кінцевий мозок ще традиційно називають півкулями головного мозку.
У кожну півкулю нервові імпульси (сигнали) надходять з протилежної сторони тіла та простору. Права півкуля керує органами лівої частини тіла і отримує інформацію зліва. Ліва, навпаки, регулює роботу органів правої частини тулуба і сприймає інформацію справа. Цю інформацію вони отримують через органи чуттів.
Поверхня півкуль, ніби плащем, вкрита корою, що охоплює приблизно 44% обсягу кожної півкулі. Кора утворена сірою речовиною. Вона складається з нейронів, розташованих у вигляді шести основних шарів.
У дорослої людини налічують приблизно 12-14 млрд нейронів. З віком збільшується не кількість клітин, а лише їхня поверхня і кількість відростків, переважно дендритів. Нейрони кори зв'язані між собою численними зв'язками. Кожен нейрон має до 10 тис. зв'язків з іншими нейронами. Саме наявність величезної кількості зв'язків між нейронами визначає унікальні властивості кори головного мозку людини.
Поверхня півкуль ніби зібрана в складки - звивини - різних розмірів, між якими є глибокі щілини - борозни. У них сховано понад 2/3 поверхні кори. Завдяки звивинам і борознам площа кори збільшується. Виділяють три найглибші борозни півкуль: латеральну (бічну), центральну і потилично-тім'яну. Вони поділяють півкулі головного мозку на чотири основні частки: лобову, потиличну, скроневу і тім'яну (мал.1).



Мал.1. Частки півкуль головного мозку

Лобова частка охоплює 29% поверхні кори. Вона відповідає за цілеспрямовану осмислену поведінку людини. При її ушкодженні людина не може зосередитися на меті і поводиться, як автомат, стає безпорадною. Може одні й ті самі дії виконувати без зупину.
У потиличній частці розташовані нервові зони зору, у скроневій – зони слуху, нюху і смаку, в тім'яній - зона шкірної (тепла, холоду, тиску) та суглобово-м'язової (зміни напруження м'язів, руху суглобів) чутливості.
До зони шкірної та суглобово-м'язової чутливості надходить інформація у вигляді нервових імпульсів від шкіри, кісток, суглобів і м'язів. Наприклад, якщо до вашої руки доторкнутися, ви відчуваєте сам дотик і його силу, визначаєте, приємний він чи ні. При цьому подразнюються певні рецептори шкіри і нервові імпульси передаються до зони шкірної та суглобово-м'язової чутливості. Тут вони сприймаються, аналізуються, і формується відповідна реакція на подразнення. Ви можете руку відсмикнути або, навпаки, притримати. Аналогічною є реакція на температуру.
Спереду від центральної борозни розташована рухова (моторна) нервова зона кори, а в ній - ділянки, що забезпечують рух м'язів і суглобів тіла.
Єдиного мовного центру немає. Існує три центри мови: мовноруховий, слухомовний і зоровомовний. Мовноруховий центр забезпечує можливість розмовляти. Слухомовний центр відповідає за сприйняття звукової мови і розуміння мови інших людей. Зоровомовний центр, або центр читання, забезпечує здатність навчитися читати, розуміти прочитане, оволодіти письмовою мовою. Саме сукупність (інтеграція) цих центрів забезпечує мовну діяльність у різних її проявах.
Асоціативні зони об'єднують діяльність сенсорних (чутливих) і рухових центрів й забезпечують асоціативну (інтегруючу) функцію мозку. З діяльністю асоціативних центрів найбільше пов'язані вищі психічні функції: пам'ять, мова, мислення, сві

Профиль

Національна дитяча гаряча лінія


1 2 3 ... 40 41 »

Безпека життєдіяльності під час літніх канікул

 
Подробнее

Вступ 2020

 
До уваги випускників!
Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ запрошує на навчання.

Подробнее

Табір

 
Подробнее

,День Конституції

 
Подробнее

Збори

 
Загальні збори колективу 23.07.2020р. Щорічний звіт керівника закладу освіти.
 
Загальні збори колективу (онлайн конференції у додатку ZOOM) відбудуться 23.07.2020р. о 12.00.
 
Подробнее

ГумДеп

 
Доброго дня!
Просимо перейти за посиланням та підписатись на телеграм канал департаменту гуманітарної політики:


https://t.me/joinchat/AAAAAFKIjwyHjZQq9wzm1w

 
Подробнее

Пробне ЗНО

 
Шановні випускники, ознайомтеся будь-ласка, з пам'яткою учасника пробного ЗНО.
Подробнее

Привітання

 
Привітання начальника управління освіти Оксани Салогуб з завершенням навчального року.
Подробнее

Останній дзвоник

 
29.05.2020 року  у нашій школі відбулося свято "Останнього дзвоника".

Пропонуємо вам приєднатися до нас, та переглянути, як це відбувалося :)
 
Подробнее

Останній дзвінок

 
Дистанційне привітання з останнім дзвоником від директорів шкіл м. Дніпра
Подробнее